ثمره‌نشینی توجه دولت سیزدهم به تعاونی‌ها در خراسان شمالی: 105 تعاونی جدید، 850 عضو و 158 شغل

بجنورد، 2 تیر 1403 – مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از رونق تعاونی‌ها در این استان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 105 تعاونی جدید تشکیل شده، 850 نفر به عضویت آنها درآمده‌اند و 158 شغل جدید نیز ایجاد شده است.

مهدی اسلام‌خواه با اشاره به توجه دولت سیزدهم به ایجاد اشتغال و تولید از طریق شرکت‌های تعاونی، اظهار کرد: این دولت با پرداخت 522 میلیارد ریال تسهیلات به 26 شرکت تعاونی استان، ضمن توسعه و احیای این شرکت‌ها، زمینه اشتغال 158 نفر را در استان فراهم کرده است.

وی افزود: از این میزان تسهیلات، 20 میلیارد ریال توسط بانک رسالت، 290 میلیارد ریال توسط بانک توسعه تعاون و 212 میلیارد ریال نیز توسط سایر بانک‌های عامل به تعاونی‌های استان پرداخت شده است.

اسلام‌خواه با بیان اینکه دولت سیزدهم خط تسهیلاتی 20 هزار میلیارد ریالی برای حمایت از تعاونی‌های کشور تشکیل داده است، سهم خراسان شمالی از این اعتبار را 950 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با تخصیص این اعتبار، بسیاری از تعاونی‌های استان رونق گرفته‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به افزایش سه درصدی تعداد تعاونی‌های استان در این مدت، گفت: 105 تعاونی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان تشکیل شده و 850 نفر در این شرکت‌ها عضو شده‌اند. سرمایه‌گذاری این تعاونی‌ها نیز به بیش از 24 میلیارد ریال رسیده است.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمارها، 12.5 درصد از اشتغال استان در سامانه رصد به بخش تعاونی‌ها اختصاص دارد.

اسلام‌خواه با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم فقرزدایی و زدودن محرومیت بوده است، گفت: در این راستا، شرکت‌های تعاونی با تجمیع سرمایه خرد و کوچک، به کارگیری انواع توانمندی‌های اعضاء خود و حمایت‌های دولت، کار ارزشمندی در زمینه رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و رشد تولید انجام داده‌اند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *