۲۴ دانشمند پرستاری ایرانی در جمع نخبگان علمی جهان

در آخرین رتبه‌بندی دانشمندان ۲ درصد برتر جهان که توسط دانشگاه استنفورد منتشر شده است، نام ۲۴ استاد پرستاری ایرانی به چشم می‌خورد. این دستاورد بزرگ، نشان از جایگاه رفیع پژوهشگران ایرانی در حوزه پرستاری در سطح بین‌المللی دارد.

این فهرست معتبر، بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس و با در نظر گرفتن معیارهایی همچون تعداد مقالات، ارجاعات و سایر شاخص‌های علمی، محققان را رتبه‌بندی می‌کند. حضور پررنگ اساتید ایرانی در این فهرست، نشان از کیفیت بالای تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در حوزه پرستاری در ایران دارد.

موفقیت این دانشمندان، الگویی برای نسل جوان پژوهشگران و دانشجویان پرستاری است تا با تلاش و پشتکار به دستاوردهای بزرگتری دست یابند. این موفقیت، علاوه بر ارتقای جایگاه بین‌المللی پرستاری ایران، می‌تواند به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در کشور نیز کمک شایانی کند.

اساتید ایرانی حاضر در این فهرست، از دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله تبریز، بقیه‌الله، کردستان، قم، کرمانشاه، مازندران، شهرکرد، توانبخشی و سلامت اجتماعی، کاشان، شهید بهشتی، کرمان، تهران، همدان، ایرانشهر، تربیت مدرس و ایلام هستند.

این دستاورد ارزشمند، نتیجه تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی این اساتید و حمایت‌های صورت گرفته از پژوهش و نوآوری در حوزه سلامت است. امید است که این موفقیت، انگیزه‌ای برای ادامه تحقیقات و پژوهش‌های بیشتر در این حوزه باشد و شاهد پیشرفت‌های روزافزون دانشمندان ایرانی در عرصه جهانی باشیم.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *