۲۵۸ مددجوی اسدآبادی با تسهیلات اشتغالزایی خودکفا شدند

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسدآباد از خودکفایی 258 مددجوی تحت پوشش این نهاد در این شهرستان خبر داد.

جواد صدیقی با بیان اینکه این تعداد از مددجویان در سال گذشته با دریافت تسهیلات اشتغالزایی خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند، اظهار کرد: کمیته امداد در سال گذشته 51 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به 546 نفر از مددجویان تحت پوشش خود در اسدآباد پرداخت کرده است. این تسهیلات برای این افراد فرصت شغلی ایجاد کرده است.

صدیقی همچنین از آموزش 110 نفر از مددجویان این شهرستان در قالب کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی خبر داد و گفت: این افراد پس از گذراندن این دوره‌ها موفق به ایجاد شغل برای خود شده‌اند.

رئیس کمیته امداد اسدآباد با اشاره به کسب رتبه اول استان در زمینه ایجاد اشتغال توسط این نهاد در سال گذشته، خاطرنشان کرد: کمیته امداد این شهرستان 1350 فرزند یتیم تحت پوشش دارد که در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از کمک‌های حامیان خیرخواه بهره‌مند می‌شوند. خیرین در سال گذشته 9 میلیارد و 620 میلیون تومان به حساب این ایتام واریز کرده‌اند.

صدیقی در ادامه از فعالیت هشت مرکز نیکوکاری در اسدآباد خبر داد و گفت: این مراکز با کمک و همکاری مردم و خیرین به نیازمندان ساکن در روستاها کمک می‌کنند. وی با بیان اینکه وجود این مراکز سبب شده روند رسیدگی به نیازهای اساسی فقرا و محرومان جامعه تسریع شود، افزود: فعالیت این مراکز مکمل اقدامات کمیته امداد در مناطق و روستاها است.

رئیس کمیته امداد اسدآباد در پایان از پرداخت 5 میلیارد و 900 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در قالب تسهیلات حمایتی به 293 متقاضی مددجو در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت پوشش، قابل تقدیر است. این اقدامات نقش مهمی در کاهش فقر و ایجاد اشتغال در کشور دارد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *