پرداخت پاداش به قهرمان پارالمپیک ایرانی علی‌رغم دیسکالیفه شدن

حمید بنی‌تمیم، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، از پرداخت پاداش قهرمانی به صادق بیت سیاح، ورزشکار پارالمپیکی که در مسابقات پاریس مدال طلای خود را به دلیل ارج نهادن به پرچم حضرت ام‌البنین از دست داد، خبر داد.

بیت سیاح که با شکستن رکورد مسابقات، عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، به دلیل ابراز احساسات مذهبی و شادی با پرچم حضرت ام‌البنین، با تصمیم مسئولان مسابقات دیسکالیفه شد. با این حال، با توجه به تلاش‌ها و افتخارآفرینی این ورزشکار، مسئولان استان خوزستان تصمیم گرفتند پاداشی معادل مدال طلا به وی اهدا کنند.

بنی‌تمیم اعلام کرد که پاداش بیت سیاح به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و پاداش سایر مدال‌آوران پارالمپیک نیز طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد. همچنین، زمین‌های مسکونی وعده داده شده به ورزشکاران نیز تا هفته دفاع مقدس به آنها تحویل داده خواهد شد.

این اقدام از سوی مسئولان استان خوزستان نشان از قدردانی از تلاش‌های ورزشکاران و حمایت از آنها در شرایط سخت است. دیسکالیفه شدن بیت سیاح واکنش‌های گسترده‌ای را در ایران و جهان برانگیخت و بسیاری از مردم از این تصمیم انتقاد کردند. پرداخت پاداش به این ورزشکار، علاوه بر دلجویی از وی، می‌تواند پیامی روشن مبنی بر حمایت از ورزشکاران و ارزشگذاری بر افتخارات آنها باشد.

این رویداد نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند فراتر از رقابت‌های ورزشی باشد و به نمادی از ارزش‌ها و اعتقادات ملی تبدیل شود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *