اتحادیه اروپا حمایت از آژانس آنروا را از سر گرفت

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که آن دسته از اعضای اتحادیه اروپا که تامین‌کننده مالی آژانس آنروا هستند، حمایت خود از این آژانس را از سر گرفته‌اند.

بورل در بیانیه‌ای گفت: “آنروا شریانی حیاتی است که غزه و منطقه به آن نیاز مبرم دارد. ما باید از تعهد خود به این آژانس حیاتی و به مردم فلسطینی که به آن خدمات ارائه می‌دهد، اطمینان حاصل کنیم.”

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله آلمان، بریتانیا و ایتالیا، به دلیل ادعاهای مربوط به سوءاستفاده مالی، کمک‌های خود به آنروا را به طور موقت متوقف کرده بودند.

بورل در این باره گفت: “ما از تحقیقات در مورد این ادعاها استقبال می‌کنیم، اما معتقدیم که نباید مانع از ارائه کمک‌های بشردوستانه ضروری به مردم فلسطینی شود.”

وی افزود: “اتحادیه اروپا همچنان متعهد به صلح پایدار بین اسرائیل و فلسطین بر اساس راه حل دو دولت است. آنروا نقشی حیاتی در ارائه خدمات به پناهندگان فلسطینی و حمایت از صلح ایفا می‌کند.”

از سرگیری کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به آنروا خبر خوبی برای میلیون‌ها پناهنده فلسطینی در غزه و سایر مناطق است که به خدمات این آژانس وابسته هستند.

آژانس آنروا خدمات آموزشی، بهداشتی، امدادی و اجتماعی را به پناهندگان فلسطینی در سراسر خاورمیانه ارائه می‌دهد. این آژانس بیش از 5 میلیون پناهنده فلسطینی را در غزه، کرانه باختری، اردن، لبنان و سوریه تحت پوشش خود دارد.

اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین حامیان مالی آنروا است و سالانه صدها میلیون یورو به این آژانس کمک می‌کند.

امیدواریم که از سرگیری کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به آنروا به این آژانس در ادامه ارائه خدمات حیاتی به پناهندگان فلسطینی کمک کند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *