اعزام 6 هزار زائر از فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از اعزام 6 هزار زائر به حج تمتع از طریق فرودگاه بیرجند در طول سه سال دولت سیزدهم خبر داد.

عظیم طهماسبی در یک نشست خبری، به تشریح اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های استان در این مدت پرداخت و گفت: تکمیل ترمینال فرودگاه بیرجند به ارزش 800 میلیارد ریال، اجرای و نصب روشنایی فرودگاه طبس و افزایش دوربین‌های مداربسته فرودگاه‌های استان با اعتبار 10 میلیارد ریال از جمله این اقدامات است.

وی همچنین از فرودگاه شهید کاوه بیرجند به عنوان تنها مبدا اعزام زائران حج تمتع خراسان جنوبی در این مدت نام برد و افزود: در طول سه سال گذشته، 6 هزار نفر از این فرودگاه به حج تمتع اعزام شده‌اند.

طهماسبی در خصوص پرواز عتبات از خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود تقاضای کافی، امکان برقراری پرواز مستقیم به عتبات از فرودگاه بیرجند وجود ندارد.

وی با اشاره به تمایل زائران به سفر زمینی به عتبات برای کاهش هزینه‌ها، افزود: در صورت افزایش تقاضا و وجود حداقل 40 زائر در هر هفته، فرودگاه شهید کاوه بیرجند به عنوان یکی از ایستگاه‌های مجری عملیات حج عمره نیز فعال خواهد شد.

این خبر مسرت‌بخش نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به تسهیل امر زیارت برای مردم استان خراسان جنوبی و تلاش برای ارائه خدمات بهتر به زائران بیت‌الله الحرام است.

امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و افزایش تقاضا، شاهد برقراری پروازهای عتبات از فرودگاه بیرجند در آینده نزدیک باشیم.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *