انویدیا با عبور از مایکروسافت، به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد!

رشد چشمگیر هوش مصنوعی، انویدیا را به صدر جدول رساند

در تحولی قابل توجه، شرکت انویدیا، غول تراشه‌ساز آمریکایی، با عبور از مایکروسافت، به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد.

رشد سرسام‌آور سهام انویدیا در روز سه‌شنبه، ارزش بازار این شرکت را به 3.335 تریلیون دلار رساند و از مایکروسافت که 3.317 تریلیون دلار ارزش دارد، پیشی گرفت.

این جهش خیره‌کننده، ناشی از خوش‌بینی فزاینده وال استریت به فناوری هوش مصنوعی و نقش کلیدی پردازنده‌های پیشرفته انویدیا در این عرصه است.

عوامل متعددی در این امر دخیل هستند:

  • افزایش تقاضا برای پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا: تقاضا برای این پردازنده‌ها به طور فزاینده‌ای از سوی شرکت‌هایی که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در محصولات و خدمات خود هستند، در حال افزایش است.
  • عملکرد مالی فراتر از انتظار انویدیا: انویدیا به طور مداوم از پیش‌بینی‌های وال استریت در زمینه درآمد و سود خود فراتر رفته است.
  • عرضه محدود در برابر تقاضای بالا: تقاضا برای تراشه‌های انویدیا از عرضه آن پیشی گرفته و این موضوع به نفع این شرکت تمام شده است.

رکوردشکنی‌های انویدیا:

  • انویدیا در حال حاضر پرمبادله‌ترین شرکت در وال استریت است و گردش مالی روزانه آن به طور میانگین 50 میلیارد دلار می‌رسد.
  • ارزش سهام این شرکت در یک سال گذشته حدود سه برابر شده است.
  • ارزش بازار انویدیا تنها در 9 ماه از 1 تریلیون دلار به 2 تریلیون دلار در فوریه و در 3 ماه دیگر به 3 تریلیون دلار در ژوئن رسیده است.

چالش‌ها و چشم‌انداز:

  • برخی از سرمایه‌گذاران نگران هستند که خوش‌بینی بی‌حد و حصر به هوش مصنوعی در صورت بروز نشانه‌هایی از کندی در این زمینه، فروکش کند.
  • با وجود رشد چشمگیر، سهام انویدیا با 44 برابر درآمد پیش‌بینی شده این شرکت معامله می‌شود که نشان‌دهنده ارزش‌گذاری بالایی است.

با وجود این چالش‌ها، به نظر می‌رسد انویدیا جایگاه خود را به عنوان رهبر در عرصه هوش مصنوعی تثبیت کرده و چشم‌انداز روشنی برای آینده دارد.

این اتفاق، تحولی بزرگ در دنیای فناوری به شمار می‌رود و نشان‌دهنده اهمیت فزاینده هوش مصنوعی در دنیای امروز است.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *