ایران و ازبکستان؛ جدالی نفس‌گیر برای صدرنشینی در مقدماتی جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز، امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف ازبکستان می‌رود. این بازی در چارچوب هفته پنجم و پایانی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 برگزار می‌شود و برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیروزی در این دیدار، به منزله صدرنشینی گروه و صعود مقتدرانه به مرحله بعدی خواهد بود. ایران در حال حاضر با 13 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و ازبکستان با 12 امتیاز در رده دوم است.

دیدار رفت دو تیم در تاشکند با تساوی 2-2 به پایان رسید. هر دو تیم در این بازی نمایش زیبایی از خود به اجرا گذاشتند و نشان دادند که مدعیان اصلی صعود از این گروه هستند.

در این بازی، سه بازیکن ایرانی یعنی علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون با 3 گل زده، بهترین آمار را مقابل ازبکستان دارند. طارمی و آزمون امیدوارند که در این بازی آمار خود را مقابل این تیم بهبود ببخشند.

ازبکستان نیز دو بازیکن کلیدی به نام‌های اوستون ارونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف دارد که سابقه بازی در پرسپولیس و استقلال را دارند. این دو بازیکن به خوبی فوتبال ایران را می‌شناسند و می‌توانند برای تیم ملی مشکل‌ساز شوند.

در این بازی، عبدالرئوف بوریف و عمر اشمورودوف دو بازیکن کلیدی ازبکستان به دلیل مصدومیت و حضور در تیم المپیک، غایب خواهند بود.

از طرف دیگر، امیر قلعه‌نویی تنها سعید مهری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

اشتباهات بازیکنان در خط دفاعی، یکی از نقاط ضعف هر دو تیم در بازی‌های اخیر بوده است. کادرفنی ایران باید برای رفع این مشکل تدبیری اتخاذ کند.

قضاوت این بازی بر عهده کیم جونگ هیوک از کره جنوبی خواهد بود. این دیدار از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *