بهبود کیفیت هوای تهران در سال جاری

بر اساس آخرین گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۳ قرار دارد که نشان‌دهنده هوای قابل قبول در پایتخت است. این در حالی است که طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۶۱ بوده و شرایط مشابهی حاکم بوده است.

با مقایسه آمار امسال با مدت مشابه سال گذشته، بهبود قابل توجهی در کیفیت هوای تهران مشاهده می‌شود. در سال جاری، تهران ۵ روز هوای پاک، ۱۲۸ روز هوای قابل قبول و تنها ۵۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، این اعداد به ترتیب ۸ روز هوای پاک، ۱۳۸ روز هوای قابل قبول و ۴۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز هوای ناسالم برای همه افراد بوده است.

کاهش روزهای ناسالم و افزایش روزهای با هوای قابل قبول و پاک، نشان‌دهنده بهبود تدریجی وضعیت کیفیت هوا در تهران است. این بهبود می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کاهش آلودگی صنایع، بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی، اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا و شرایط جوی مناسب باشد.

با این حال، همچنان نیاز به تلاش‌های مستمر برای بهبود کیفیت هوا در تهران وجود دارد. افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت کیفیت هوا، تقویت نظارت بر منابع آلودگی و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، از جمله مواردی هستند که می‌توانند به بهبود بیشتر کیفیت هوای پایتخت کمک کنند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *