تسلا مدل Y، پادشاه بلامنازع جاده‌ها در سال 2023!

جهان به تسلا تسلیم شد!

در حالی که خودروسازان چینی در سال گذشته با رکوردشکنی 13.4 میلیون دستگاه خودرو فروخته شده، سهم بازار خود را در مناطق مختلف افزایش دادند، این ایالات متحده بود که در یک رقابت نفس‌گیر پیروز میدان شد. مدل Y تسلا با رشدی خیره‌کننده 64 درصدی، عنوان پرفروش‌ترین خودرو جهان در سال 2023 را از آن خود کرد.

تسلا، فراتر از مرزهای آمریکا

حاکمیت تسلا در بازار خودروهای برقی، فراتر از مرزهای آمریکا بوده است. این خودروی اسپرت با تحویل 1.22 میلیون دستگاه در سراسر جهان، از رقیب سنتی خود، تویوتا RAV4، پیشی گرفت و به صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها صعود کرد.

برتری ژاپن و اروپا در جمع 10 مدل برتر

با وجود سلطه تسلا در صدر جدول، برندهای ژاپنی همچنان در جمع 10 مدل پرفروش جهان خوش درخشیدند. 7 مدل از 10 مدل برتر را برندهای ژاپنی به خود اختصاص دادند و در مجموع حدود 23.6 میلیون دستگاه خودرو تحویل دادند. برندهای اروپایی نیز در رده دوم قرار گرفتند.

جنگ تعرفه‌ها و آینده بازار خودرو

در حالی که بازار خودروهای برقی با سرعتی چشمگیر در حال رشد است، تنش‌ها بین چین و اتحادیه اروپا در خصوص تعرفه‌ها نیز افزایش یافته است. کمیسیون اروپا اعلام کرده که از ماه جولای تعرفه‌های اضافی تا 38.1 درصد بر خودروهای برقی وارداتی چینی اعمال خواهد کرد. چین در واکنش به این اقدام، اعلام کرده که تمام اقدامات لازم را برای حفظ منافع خود انجام خواهد داد.

رقابت در بازار خودروهای برقی روز به روز داغ‌تر می‌شود و باید منتظر ماند و دید که در سال‌های آینده چه برندهایی در این میدان جولان خواهند داد.

نکته قابل توجه: در متن اصلی به آمار دقیقی از تعداد خودروهای فروخته شده توسط برندهای اروپایی اشاره نشده بود. به همین دلیل، در این بازنویسی، به جای رتبه دقیق، به رده دوم بسنده شد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *