حکم نهایی پرونده شرکت مدیران خودرو تا فردا صادر می‌شود

نماینده قوه قضاییه در کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اعلام کرد که حکم نهایی پرونده شرکت «مدیران خودرو» به دلیل غیر استاندارد بودن قطعه اکسل عقب خودروی ایکس 55 تولیدی این شرکت تا فردا (31 اردیبهشت) صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیسیون ماده 42 برای بررسی پرونده تخلف شرکت مدیران خودرو روز شنبه (29 اردیبهشت) برگزار شد.

در این جلسه، قاسمی، نماینده قوه قضاییه در کمیسیون ماده 42، با اشاره به گزارشی که سازمان استاندارد به این کمیسیون ارائه کرده بود، گفت: “پس از حادثه‌ای که برای خودروی گروه مدیران خودرو اتفاق افتاد، سازمان استاندارد گزارشی را شامل چند تخلف به کمیسیون ماده 42 اعلام کرد.”

وی افزود: “در این گزارش آمده است که شرکت مدیران خودرو پس از تأیید استاندارد برای قطعات خودروی مورد نظر، قطعه مورد اشاره (اکسل عقب) را در جریان تولید، تغییر داده است.”

قاسمی با بیان اینکه طبق قانون، اگر قطعه‌ای تعویض شود باید به اطلاع سازمان استاندارد برسد، گفت: “در این مورد سازمان استاندارد مدعی است که از این تغییر مطلع نشده بود.”

نماینده قوه قضاییه در کمیسیون ماده 42 همچنین به عدم همکاری شرکت مدیران خودرو با سازمان استاندارد اشاره کرد.

وی در خصوص اطلاعیه‌ای که این شرکت منتشر کرده بود، گفت: “ظاهراً شرکت، اطلاعیه فنی در خصوص اینکه برخی از خودروها دچار ایراد است؛ صادر کرده، اما این اطلاعیه متضمن فراخوان نیست. در فراخوان حتماً باید به صورت رایگان خودروها بازدید و ایرادات برطرف شود تا حقوق مشتری رعایت شود.”

گفتنی است حدود 3 هفته پیش، تصویر جدا شدن اکسل عقب و واژگونی یک دستگاه خودروی ام وی ام ایکس 55 در جاده قم-کاشان در فضای مجازی منتشر شد.

به دنبال انتشار این تصاویر، سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس 55 پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره گذاری این خودرو متوقف می‌شود.

حکم نهایی پرونده شرکت مدیران خودرو می‌تواند شامل جریمه نقدی، الزام به تعویض قطعات معیوب، فراخوان خودروهای دارای نقص و یا حتی تعلیق یا لغو پروانه فعالیت این شرکت باشد.

این خبر برای مصرف کنندگان خودروهای ایکس 55 و همچنین افکار عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصرف کنندگان این خودروها باید منتظر اعلام نتیجه نهایی این پرونده و اقدامات بعدی شرکت مدیران خودرو باشند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *