راهنمای جامع بیمه مسئولیت | همه چیز درباره این نوع بیمه

در دنیای امروز که زندگی روزمره انسان ها مملو از فعالیت های مختلف و گاه پر مخاطره است، احتمال بروز خطرات و ضررهای مالی و جانی همواره وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به دنبال راهکار مناسبی که برای جبران این گونه ضررها و حفظ آرامش خاطر یعنی بیمه مسئولیت باشید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این بیمه آشنا کنیم.

تعریف بیمه مسئولیت

بیمه مسئولیت نوعی بیمه است که در قبال پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار یعنی شما، شرکت بیمه گر تعهد می کند که در صورت بروز حادثه و ایجاد خسارت به اشخاص ثالث، تا سقف تعهدات درج شده در بیمه نامه، غرامت لازم را به آنها پرداخت کند. به طور کلی بیمه مسئولیت، نوعی تعهد مالی برای جبران خسارات مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در اثر فعالیت های بیمه گذار، از سوی بیمه گر ارائه می شود.

شرکت های بیمه مشاغل مختلفی را تحت پوشش خود قرار داده اند و احتمالا شما هم می توانید از مزایای بیمه مسئولیت استفاده کنید. البته لازم به ذکر است شما زمانی قادر به استفاده از مزایای آن خواهید بود که تحت پوشش موارد ذکر شده در بیمه نامه باشید و همچنین مراجع قضایی شما را محکوم به پرداخت خسارت کرده باشند.

موارد تحت پوشش بیمه مسئولیت

همان طور که گفتیم انواع بیمه مسئولیت وجود دارد و موارد تحت پوشش، با توجه به نوع آن متفاوت است؛ اما به طور کلی، این نوع بیمه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خسارات مالی: شامل هزینه های تعمیر و بازسازی، غرامت فوت و نقص عضو و …
  • خسارات جانی: شامل هزینه های درمان، غرامت ازکارافتادگی و …
  • هزینه های دفاعی: شامل هزینه های مربوط به وکیل، دادرسی و …

البته جزئیات هر کدام از موارد تحت پوشش در بیمه نامه ذکر شده و نمی توان به موارد فوق استناد کرد.

استثنائات بیمه مسئولیت

هر بیمه مسئولیت علاوه بر موارد تحت پوشش، استثنائاتی نیز دارد و هر کدام از انواع بیمه، دارای استثنائات خاص خود است. به طور کلی، استثنائات این نوع بیمه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • خسارات عمدی: به طور کلی بیمه مسئولیت خسارات مربوط به سهل انگاری و اشتباهات شما را پرداخت می کند؛ پس خساراتی که به طور عمدی و با قصد و نیت قبلی توسط بیمه گذار ایجاد شده باشند تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند.
  • خسارات ناشی از بلایای طبیعی: مانند سیل، زلزله، طوفان و …
  • خسارات ناشی از جنگ و شورش
  • خسارات ناشی از استفاده از مواد مخدر و روانگردان توسط بیمه گذار

اگر به دنبال خرید انواع بیمه مسئولیت مانند بیمه مسئولیت مدیر ساختمان هستید حتما به سایت مسئولیت مهندسی انوری مراجعه کنید . در این مقاله سعی کرده ایم شما را با موارد کلی مرتبط با این بیمه آشنا کنیم. بیمه مسئولیت، یک ابزار مفید و کارآمد برای مدیریت ریسک و جبران خسارات احتمالی است. انتخاب و خرید نوع مناسب این نوع بیمه، با توجه به نوع فعالیت و ریسک های مرتبط با آن، یقینا به حفظ آرامش خاطر و جلوگیری از بروز مشکلات مالی و حقوقی برای افراد و مشاغل کمک می کند. اگر به دنبال خرید بیمه مسئولیت هستید، می توانید مجموعه بیمه مسئولیت مهندسی انوری را انتخاب کنید.

این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت خدمات معرفی شده بر عهده مجله خبری تدبیرگران نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *