رجیستری موبایل فردا در کمیسیون اصل 90 با حضور وزیر ارتباطات بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فردا دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403، جلسه‌ای در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید مجید رضوی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاونین سازمان برنامه و بودجه و وزارت صمت برگزار خواهد شد.

هدف از این جلسه بررسی طرح ثبت دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور (رجیستری) و رفع مشکلات مربوط به آن است.

رجیستری موبایل از جمله طرح‌های مهمی است که در سال 1396 برای ساماندهی بازار تلفن همراه و مبارزه با قاچاق این کالا به اجرا درآمد.

تا پیش از اجرای این طرح، تلفن همراه صدرنشین فهرست کالاهای قاچاق به کشور بود، اما با اجرای رجیستری، میزان قاچاق این کالا در چند سال اخیر تقریباً به صفر رسیده است.

با این وجود، همچنان برخی از مشکلات در اجرای این طرح وجود دارد که قرار است در جلسه فردای کمیسیون اصل 90 مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در این جلسه، نمایندگان مجلس، وزیر ارتباطات و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تبادل نظر در خصوص چالش‌های موجود در اجرای رجیستری و راهکارهای رفع آن خواهند پرداخت.

امیدواریم با بررسی دقیق این موضوع در کمیسیون اصل 90، شاهد رفع مشکلات مربوط به رجیستری موبایل و ساماندهی هر چه بیشتر بازار تلفن همراه در کشور باشیم.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *