رشد 43 درصدی عضویت در صندوق بیمه کشاورزان و عشایر آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

بیش از 92 هزار نفر در این مدت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی از افزایش 43 درصدی عضویت در این صندوق در استان طی دو سال گذشته خبر داد.

سیروس محمودیان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در دولت سیزدهم تعداد 92 هزار و 400 نفر در سطح استان عضو بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزی و عشایر شدند که این رقم معادل یک جهش قابل توجه در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل بیمه شدگان استان 215 هزار و 500 نفر است، افزود: از این تعداد، 6989 نفر مستمری‌بگیر هستند که 2469 نفر مستمری‌بگیر بازنشسته، 3917 نفر مستمری‌بگیر فوت یا بازمانده و 603 نفر مستمری‌بگیر از کار افتاده هستند.

محمودیان با بیان اینکه در حال حاضر 71 کارگزاری در سطح استان فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: یکی از خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری، اجرای طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای 3 فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری است که از آغاز این طرح تاکنون تعداد بیش از 34 هزار نفر در استان عضو این صندوق شده‌اند.

رشد قابل توجه در پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایری

افزایش 43 درصدی عضویت در صندوق بیمه کشاورزان و عشایر آذربایجان‌غربی در دو سال گذشته، نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به اقشار زحمتکش روستایی و عشایری و تلاش برای توسعه عدالت اجتماعی در این حوزه است.

بیمه، ضامن امنیت اجتماعی روستاییان و عشایری

بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، امنیت خاطر را برای این اقشار به ارمغان می‌آورد و به آنها در دوران بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت سرپرست خانواده کمک می‌کند.

تلاش برای افزایش پوشش بیمه‌ای

با توجه به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، شاهد افزایش قابل توجهی در پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایری در آذربایجان‌غربی بوده‌ایم. امیدواریم با تداوم این روند، شاهد تحت پوشش قرار گرفتن تمامی افراد واجد شرایط در این صندوق باشیم.

اهمیت حمایت از روستاییان و عشایری

روستاییان و عشایری، نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور دارند. حمایت از این اقشار از طریق ارائه خدمات بیمه‌ای و سایر حمایت‌ها، می‌تواند به رونق تولید و ارتقای سطح زندگی آنها کمک کند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *