رشد قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی در آذربایجان غربی

آذربایجان غربی شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌های اقتصادی در حوزه تجارت بوده است. بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان، در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۳ هزار فقره کارت مرزنشینی صادر و تمدید شده است. این آمار نشان‌دهنده افزایش ۴۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش قابل توجه صدور کارت‌های بازرگانی و پیله‌وری

علاوه بر کارت‌های مرزنشینی، صدور کارت‌های بازرگانی و پیله‌وری نیز با رشد قابل توجهی همراه بوده است. به طوری که تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده ۳.۱ برابر و کارت‌های پیله‌وری ۵.۴ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

رونق بازار کار

این رشد قابل توجه در حوزه تجارت به طور مستقیم بر بازار کار استان تاثیر گذاشته است. در چهار ماهه گذشته بیش از ۴ هزار و ۳۲۳ فقره پروانه کسب صنفی صادر شده که منجر به ایجاد بیش از ۲ هزار و ۲۵۲ شغل جدید شده است.

سایر دستاوردها:

  • صدور ۱۰۴ فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری
  • صدور ۱۰۳ فقره مجوز توزیع محصولات دخانی
  • برگزاری انتخابات هیات مدیره ۳۰ اتحادیه صنفی
  • تخصیص ۲۹۵ فقره ارز برای واردات کالاهای اساسی

دلایل این رشد:

  • تسهیلات صادرات و واردات: صدور کارت‌های مرزنشینی و بازرگانی به تسهیل صادرات و واردات کالا کمک کرده است.
  • توجه به بخش خصوصی: حمایت از بخش خصوصی و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی از دیگر دلایل این رشد است.
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی: برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی به تقویت بخش خصوصی و افزایش مشارکت فعالان اقتصادی کمک کرده است.

نتیجه‌گیری:

رشد چشمگیر فعالیت‌های اقتصادی در آذربایجان غربی نشان از پویایی و تحرک اقتصادی در این استان دارد. با ادامه این روند و حمایت از بخش خصوصی، می‌توان انتظار داشت که این استان به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل شود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *