ساماندهی دستفروشان بازار سی‌متری اهواز؛ رفع سد معبر و مشکلات بهداشتی در دستور کار شهرداری

معاون معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از برنامه‌ریزی برای ساماندهی دستفروشان بازار سی‌متری و رفع سد معبر و مشکلات بهداشتی این بازار خبر داد.

علی شمسی با اشاره به وضعیت نامناسب بازارچه سی‌متری اهواز، اظهار کرد: اشغال خیابان اصلی این بازار توسط بساطی‌ها، تردد مردم را مختل کرده و مشکلات عدیده‌ای را برای اهالی و کسبه این منطقه به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر سد معبر، وضعیت بهداشتی این بازارچه نیز به دلیل بوی نامطبوع ناشی از فروش ماهی و مرغ زنده، در شرایط نامناسبی قرار دارد، گفت: با توجه به موقعیت مرکزی بازار سی‌متری و تردد روزانه حجم قابل توجهی از شهروندان، ساماندهی این بازار در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شمسی با اشاره به اقدامات در حال انجام برای ساماندهی دستفروشان این بازار، افزود: پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و فراهم شدن تمهیدات مورد نیاز، نسبت به جمع‌آوری دستفروشان و ساماندهی این بازار اقدام خواهد شد.

معاون معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص در نظر گرفتن محلی برای فعالیت دستفروشان این بازار، گفت: در گذشته نیز در زمان مطرح شدن موضوع جمع‌آوری و جابه‌جایی دستفروشان، تمایل اولیه این افراد به فعالیت در مکان‌های دیگر مشهود بود. اما متاسفانه به محض معرفی مکان جدید، استقبال لازم از سوی دستفروشان صورت نمی‌گیرد.

وی دلیل این عدم استقبال را تمایل دستفروشان به فعالیت در مرکز شهر و نزدیکی به بازار کنونی عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود در مرکز شهر و عدم وجود فضای کافی برای فعالیت دستفروشان، این موضوع به نوعی به یک بهانه برای عدم جابه‌جایی تبدیل شده است.

شمسی در ادامه تاکید کرد: شهرداری اهواز مصمم است با ساماندهی دستفروشان بازار سی‌متری، ضمن رفع سد معبر و مشکلات بهداشتی، چهره این منطقه را نیز ساماندهی کند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *