ماهواره‌های ناسا برای رصد گرمای از دست رفته قطب‌های زمین به فضا پرتاب شدند

شرکت راکت لب دو ماهواره کوچک رصد زمین را برای ناسا به فضا پرتاب کرد. این ماهواره‌ها که بخشی از ماموریت PREFIRE هستند، گرمای از دست رفته در مناطق قطبی را رصد خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک موشک الکترون از مقر راکت لب در نیوزلند در تاریخ 25 خرداد 1403 (16 ژوئن 2024) به فضا پرتاب شد و ماهواره‌های کیوب‌ست 6U ماموریت PREFIRE را با خود حمل کرد. این ماهواره‌ها 53 دقیقه پس از پرتاب در مدار زمین رها شدند. راکت لب قرار است دومین ماهواره این ماموریت را نیز تا 3 هفته آینده به فضا پرتاب کند.

ماهواره‌های PREFIRE در ارتفاع 525 کیلومتری زمین قرار خواهند گرفت و از آنجا گرمای از دست رفته از مناطق قطبی را اندازه گیری می‌کنند. این اولین بار است که چنین اقدامی به طور سیستماتیک از مدار زمین انجام می‌شود.

هدف از این ماموریت، جمع‌آوری اطلاعات برای بهبود مدل‌های آب و هوایی و پیش‌بینی دقیق‌تر تغییرات ناشی از گرمایش جهانی است. ماهواره‌ها با عبور از بالای قطب شمال و قطب جنوب، اشعه‌های مادون سرخ گرمایشی را رصد خواهند کرد.

پرتاب این ماهواره‌ها چهل و هشتمین پرتاب موشک الکترون را رقم زد. این موشک 18 متری برای حمل ماهواره‌های کوچک به مدار زمین طراحی شده است.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *