نذر خون در استان مرکزی: 1134 نفر در 14 روز خون اهدا کردند

ظرفیت ذخیره خونی استان تا 10 روز آینده تکمیل می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از استقبال خوب مردم از پویش نذر خون در این استان خبر داد و گفت: در 14 روز ابتدایی ماه محرم، 1364 نفر در قالب این پویش به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که 1134 نفر واجد شرایط اهدا شناخته شده و خون اهدا کردند.

اهدای خون در تاسوعا و عاشورا

وی با اشاره به آمار اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا، اظهار کرد: در این دو روز 424 نفر در شهرستان‌های اراک و ساوه برای اهدای خون مراجعه کردند که 364 نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و خون خود را اهدا کردند.

پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد

ظهیری با بیان اینکه شعار پویش نذر خون امسال «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» است، گفت: این پویش از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد و از مردم تقاضا داریم که در این مدت با مراجعه به مراکز انتقال خون، در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

نیاز به اهدای خون در استان

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی در استان، گفت: ظرفیت ذخیره خونی استان تا 10 روز آینده تکمیل می‌شود و از مردم تقاضا داریم که برای اهدای خون بیشتر مراجعه کنند.

آمار اهدای خون در استان مرکزی

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، 17 هزار و 44 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد، 14 هزار و 71 نفر واجد شرایط اهدا شناخته شده و خون خود را اهدا کرده‌اند.

مکان‌های اهدای خون در استان مرکزی

ظهیری در ادامه به آدرس مراکز اهدای خون در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: پایگاه انتقال خون اراک، مرکز اهدای خون حضرت ولیعصر(عج) اراک، مرکز اهدای خون شهید رجایی اراک، پایگاه انتقال خون ساوه، مرکز اهدای خون دلیجان، مرکز اهدای خون تفرش، مرکز اهدای خون محلات و مرکز اهدای خون آشتیان در روزهای مشخصی پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

افتتاح پایگاه انتقال خون خمین

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی همچنین از افتتاح پایگاه انتقال خون خمین در این هفته خبر داد و گفت: با افتتاح این پایگاه، همه روزه صبح‌ها خونگیری در شهرستان خمین انجام می‌شود.

افزایش اهدای خون در استان

ظهیری با اشاره به افزایش 13.6 درصدی اهدای خون در استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون، گفت: از مردم تقاضا داریم که با اهدای خون خود، یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

گرمای هوا و کاهش اهدای خون

وی با بیان اینکه به دلیل گرمای بی‌سابقه هوا، کاهش ساعات کاری و افزایش مسافرت‌ها، نگران کاهش خونگیری در فصل تابستان هستیم، از مردم خواست که با مراجعه به مراکز انتقال خون، در تامین نیاز خونی بیماران مشارکت کنند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *