نمونه سوالات آیین نامه رانندگی و تاثیر در روند قبولی آزمون رانندگی

نمونه سوالات آیین نامه رانندگی تاثیری در روند قبولی شرکت کنندگان در آزمون آیین نامه رانندگی دارد ؟ البته جواب هم خیر است و هم بله . در این مقاله به بررسی یکی از مهم ترین مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی می پردازیم پس در صورتی که می خواهید در اولین مرحله از آزمون آیین نامه رانندگی موفق شوید این مقاله برای شما نوشته شده است . 

اصولا اولین مرحله بعد از کلاس های آیین نامه رانندگی آزمون آیین نامه رانندگی است که به بررسی این مورد در این مقاله می پردازیم … . 

نمونه سوالات آیین نامه رانندگی و تاثیر آن در قبولی !

اصولا نمونه سوالات آیین نامه رانندگی به تنهایی برای قبولی تاثیر خاصی ندارند و در صورتی که می خواهید در این زمینه رتبه خوبی دریافت کنید باید حتما کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید . کتاب آیین نامه و حتی نمونه سوالات آیین نامه رانندگی در آموزشگاه های رانندگی و یا کتابفروشی ها و یا دکه های روزنامه فروشی به فروش می رسند اما آیا در روند قبولی چگونه اثر می گذارد ؟

برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی شما باید در ابتدا حتما در کلاس های آیین نامه رانندگی تئوری حضور داشته باشید در این کلاس ها استاد راهنمایی و رانندگی به شما قوانین رانندگی و یا تابلو ها و یا حتی مواردی مانند شرایط راه ها و امداد و موارد فنی را آموزش می دهد و در صورتی که تمامی این موارد را آموختید باید از کتاب آیین نامه رانندگی قوانین رانندگی در کشور ایران را به خوبی مطالعه کنید و خود را برای آزمون آیین نامه رانندگی آماده کنید . در این شرایط است که یک آزمون 30 سواله تستی به شما داده می شود و شما فقط 20 دقیقه زمان دارید تا در این آزمون موفق و یا مردود شوید .

اما هنوز سوال به درستی پاسخ داده نشده که آیا واقعا نمونه سوالات آیین نامه رانندگی تاثیری در قبولی دارند ؟ بیایید شرایط را مانند کنکور بسنجیم . آیا با فقط خواندن هزاران نمونه سوال شما می توانید در آزمون کنکور موفق شوید ؟ خیر و یا شاید بسیار بسیار سخت پس شما باید در ابتدا قوانین رانندگی را با کتاب آیین نامه رانندگی به خوبی بخوانید و سپس به سراغ نمونه سوالات آیین نامه رانندگی بروید که دارای صدها سوال می باشد و شما می توانید با تمرین نمونه سوالات آیین نامه رانندگی بعد از خواندن کتاب آیین نامه در آزمون آیین نامه رانندگی موفق شوید .

در صورت مردودی شما باید هفته بعد مجددا به آموزشگاه های رانندگی وارد شده و آزمون دهید و در صورت موفقیت می توانید به مرحله بعدی رجوع کنید که آموزش رانندگی با مربی رانندگی بوده و شما باید رانندگی را به صورت عملی بیاموزید . بیایید در مورد مراحل بعد از آزمون آیین نامه رانندگی بررسی هایی را انجام دهیم .

مراحل بعد از آزمون آیین نامه !

بعد از آنکه در آزمون آیین نامه رانندگی با کمک کتاب آیین نامه رانندگی و یا نمونه سوالات آیین نامه رانندگی قبول شدید نوبت به آن است که وارد مرحله بعد شوید . مرحله بعد آموزش و یاد گیری رانندگی به وسیله مربیان رانندگی است و این یعنی در صورتی که می خواهید رانندگی را به صورت اصولی و عملی بیاموزید و البته این مرحله آموزشگاهی اجباری است شما باید توسط مربی رانندگی آموزشگاه رانندگی که در آن حضور دارید این مورد رو بیاموزید . در این مرحله اتفاقات بسیار جالبی برای شما می افتد و آن این است که شما برای 12 جلسه باید رانندگی را در خیابان های اطراف آموزشگاه رانندگی بیاموزید و در این صورت است که مهارت رانندگی شما بالا می رود و شما می توانید در این زمینه موفق شوید .

در طول یادگیری رانندگی شما با قوانین رانندگی شهری و تابلوها و راه ها و قوانینی که تا الان در کتاب آیین نامه رانندگی خواندید به صورت عملی آشنا می شوید و به شما این توصیه را می کنم که این مورد از مرحله آموزشگاه رانندگی را شدیدا جدی بگیرید و در صورتی که در این مرحله با موفقیت بیرون بیایید رانندگی به صورت اصولی را آموخته اید و شما رسما آماده هستید که وارد مرحله آخر از آموزشگاه های رانندگی کشوری شوید . اما سوال اینجاست با چه خودرویی به شما آموزش رانندگی می دهند ؟ بدون شک شما با ماشین هایی مانند پراید و یا کوییک و یا تیبا رانندگی را می آموزید که از سری ماشین های آموزشگاه رانندگی می باشند .

در ادامه شما باید به خوبی آماده شوید تا رانندگی در کنار افسر رانندگی را تجربه کنید که البته ماشین افسر رانندگی متفاوت از ماشین های آموزشگاهی است و دیگر دارای نرمی کلاچ و خیلی از موارد دیگر نیست و شما در این مرحله با ماشین دیگری باید رانندگی کنید که بدون شک اگر مهارت رانندگی شما خوب نباشد در این آزمون موفق نمی شود . اصولا در آموزش رانندگی از ماشین مربی استفاده می شود که مربی رانندگی در کنار شما می نشیند و به شما رانندگی را به پدال های ماشین می آموزد در این صورت است که هم شما و هم مربی دارای ترمر و گاز و کلاچ است و در این صورت و شرایط است که مربی حواسش هست تا شما اشتباهی در خیابان مرتکب نشوید و رانندگی را به خوبی بیاموزید . در این حالت است که شما از حرکت با دنده یک و یا دنده دو و دور یک فرمان و دو فرمان و همینطور پارک ها و انواع موارد دیگر را می آموزید .

حالا که به خوبی رانندگی را آموختید باید ببینیم به چه صورت می توانید در آزمون شهری و یا عملی موفق شوید و اصلا این آزمون ها برای چیست ؟ با ما همراه باشید .

آزمون شهری و عملی رانندگی , آخرین مرحله رانندگی !

بعد از آنکه آموزش رانندگی را به صورت اصولی دیدید وقت آن رسیده تا برای آزمون آیین نامه رانندگی آماده شوید و در این شرایط شما باید تمامی مواردی را که در کلاس های آیین نامه و همینطور مربی آموزشی آموختید را پیاده سازی کنید در این آزمون یک افسر رانندگی در کنار شما می نشیند و به شما دستور می دهد تا حرکت کنید در این حالت شما باید به حرف افسر رانندگی گوش دهید . افسر در این حالت از شما می خواهد که دور دو فرمان بزنید و یا از شما خواسته می شود تا پارک دوبل کنید و یا بسیاری از موارد دیگر و در صورتی که به خوبی قوانین رانندگی و آیین نامه تابلو ها و بسیاری از موارد دیگر را به خوبی بلد نباشید مردود می شوید و در صورت مردودی باید هزینه های زیادی از نظر مالی و زمانی بپردازید .

در نهایت شما نیاز دارید تا در آزمون شهری رانندگی قبول شوید تا گواهینامه رانندگی برای شما صادر شود . تمامی موارد گفته شده و یا آپدیت های قوانین رانندگی را می توانید از سایت قوانین و آیین نامه رانندگی گواهیران مطالعه بفرمایید . 

این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت خدمات معرفی شده بر عهده مجله خبری تدبیرگران نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *