هوای تهران امروز ناسالم برای گروه‌های حساس

کیفیت هوای تهران در روز ۱۹ شهریور ماه، متاسفانه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است. بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۰۴ است. این در حالی است که طی ۲۴ ساعت گذشته، کیفیت هوا در شرایط قابل قبول با میانگین ۹۹ برای همین آلاینده بوده است.

از ابتدای سال تاکنون، تهران شاهد پنج روز هوای پاک، ۱۱۲ روز هوای قابل قبول، ۵۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز هوای ناسالم بوده است. این آمار نشان می‌دهد که کیفیت هوای پایتخت در بسیاری از روزهای سال در شرایط مطلوب نیست و گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی باید احتیاط بیشتری کنند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) ابزاری برای سنجش آلودگی هوا است و بر اساس غلظت آلاینده‌های مختلف تعیین می‌شود. بر اساس این شاخص، هر چه عدد AQI بالاتر باشد، آلودگی هوا بیشتر و خطر آن برای سلامتی بیشتر است.

ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های هوا هستند که به دلیل اندازه بسیار کوچک می‌توانند به عمق ریه‌ها نفوذ کرده و باعث بروز مشکلات تنفسی و قلبی شوند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *