ورود موج جدید بارشی و کاهش دما در کشور از روز جمعه

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید و کاهش دما در بسیاری از نقاط کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که از روز جمعه (۲۷ مهر) شاهد ورود موج جدید بارش‌ها و کاهش محسوس دما در بسیاری از مناطق کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط جوی امروز (پنجشنبه، ۲۶ مهر)، از افزایش ابر و رگبار پراکنده در برخی نقاط شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و همچنین رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل خبر داد.

ضیائیان در ادامه افزود که از روز جمعه و شنبه (۲۸ مهر)، با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، شاهد ابرناکی، بارش و کاهش دما در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهیم بود. همچنین، در برخی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، احتمال وقوع رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، روز یکشنبه (۲۹ مهر) نیز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان ادامه خواهد داشت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان به وضعیت جوی تهران اشاره کرد و گفت که امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

توصیه می‌شود جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر و به روز، به اطلاعیه‌های رسمی سازمان هواشناسی مراجعه نمایید.

مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *