پیکر پرویز ربیعی در جوار احمد رسول‌زاده آرام گرفت


در صبحی غم‌انگیز و با حضور چشمگیر اهالی هنر، خانواده، و دوستداران فرهنگ و هنر، پیکر پرویز ربیعی، یکی از دوبلورهای برجسته و باسابقه کشورمان، به خاک سپرده شد. این مراسم تشییع و خاکسپاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) و در کنار احمد رسول‌زاده، دیگر دوبلور فقید، برگزار گردید و بدین ترتیب، دو صدای ماندگار در کنار یکدیگر آرام گرفتند.

حضور جمع کثیری از اهالی دوبله و هنر

این مراسم با حضور چهره‌های شناخته شده‌ای همچون منوچهر والی‌زاده، جواد پزشکیان و دیگران از پیشکسوتان و چهره‌های مطرح دوبله ایران برگزار شد. ابراز احساسات و حضور این چهره‌ها نشان از جایگاه ویژه‌ی پرویز ربیعی در میان اهالی هنر و دوبله داشت.

یادی از مهارت‌ها و اخلاق پرویز ربیعی

در بخشی از این مراسم، علی همت مومیوند به یادآوری خاطرات و توانمندی‌های حرفه‌ای زنده‌یاد پرویز ربیعی پرداخت. او از دقت، مهارت و اخلاق حرفه‌ای ربیعی سخن گفت که همواره الهام‌بخش دیگران بوده است.

خدمات شایان ربیعی به دوبله ایران

پرویز ربیعی، که در سن ۸۴ سالگی به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت، یکی از چهره‌های مهم و تأثیرگذار در دوبله ایران بود. او با صدای گرم و تسلط بر شخصیت‌های مختلف، نقش‌های ماندگاری را خلق کرد و صدای خود را به شخصیت‌های متعددی از جمله در آثاری مانند «بیلیارد باز»، «دزدی سنت لویی» و «اینک آخرالزمان» بخشید.

تداوم یاد و نام پرویز ربیعی در قلب‌ها

پیکر پرویز ربیعی در کنار احمد رسول‌زاده، همراه و همکار دیرینه‌اش، آرام گرفت تا نشان از پیوند ابدی این دو هنرمند در هنر دوبله داشته باشد. رفتن پرویز ربیعی، اگرچه غم‌انگیز است، اما خدمات او به هنر دوبله و فرهنگ و هنر ایران همواره در خاطره‌ها زنده خواهد ماند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *