ژابی آلونسو و بایرلورکوزن: رکوردشکنی، تاریخ‌سازی و رویای سه گانه

تیم ژابی آلونسو، سرمربی اسپانیایی بایرلورکوزن، با خلق رکوردی بی‌نظیر در بوندسلیگا، تاریخ‌سازی کرد.

لورکوزن با 28 پیروزی و 6 تساوی، به اولین تیمی در تاریخ آلمان تبدیل شد که بدون شکست در طول یک فصل کامل، عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد. این دستاوردی است که حتی بایرن مونیخ با 11 قهرمانی متوالی بوندسلیگا نتوانسته به آن برسد.

در بین پنج لیگ برتر اروپا، تنها یوونتوس (2011-2012)، آرسنال (2003-2004)، پرستون (1888-1889)، آث میلان (1991-1992)، اتلتیک بیلبائو (1929-1930) و رئال مادرید (1931-1932) به چنین رکوردی دست یافته بودند.

آلونسو، ستاره سابق رئال مادرید و لیورپول، بایرلورکوزن را به تیمی تبدیل کرده که با اعتماد به نفس، شخصیت و فوتبال پرشور خود، حریفان را در هم می‌شکند. این موضوع در زدن 17 گل در دقایق پایانی بازی‌ها نیز مشهود است.

آلونسو که در سال 2022 به لورکوزن پیوست، این تیم را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات داد و در عرض یک سال و نیم، به صدر آلمان رساند. او لورکوزن را به اولین قهرمانی در بوندسلیگا در تاریخ 119 ساله این باشگاه هدایت کرد.

لورکوزن با 51 بازی بدون شکست در تمامی رقابت‌ها، در حال حاضر رکورد جدیدی در فوتبال اروپا به ثبت رسانده و به دنبال کسب سه گانه تاریخی است.

این تیم در فینال لیگ اروپا که چهارشنبه همین هفته برگزار می‌شود، به مصاف آتالانتا می‌رود و در ادامه در فینال جام حذفی آلمان با کایزرسلاترن بازی خواهد داشت.

اگر لورکوزن بتواند این فصل را بدون شکست و با سه جام به پایان برساند، بدون شک شاهد یکی از به یادماندنی‌ترین فصل‌های تاریخ فوتبال آلمان و اروپا خواهیم بود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *