کاهش دما و بارش پراکنده در برخی مناطق کشور

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، از آغاز روند کاهش نسبی دما در اکثر نقاط کشور خبر داد. وی با اشاره به مواج بودن دریای خزر، پیش‌بینی کرد که امروز شنبه ۱۷ شهریور، کاهش محسوسی در دمای مناطق شمالی کشور رخ دهد.

به گفته ضیاییان، از روز یکشنبه ۱۸ شهریور با گذر امواج کم دامنه از نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز دوشنبه ۱۹ شهریور، در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

با این حال، ضیاییان تأکید کرد که استان‌های نیمه جنوبی کشور تأثیر قابل توجهی از روند کاهش دما دریافت نخواهند کرد و همچنان هوای گرم در این مناطق حاکم خواهد بود.

در مورد وضعیت هوای تهران، ضیاییان پیش‌بینی کرد که امروز آسمان تهران کمی ابری باشد و از بعدازظهر، وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد رخ دهد. همچنین، روز یکشنبه آسمان تهران صاف و همراه با وزش باد خواهد بود.

به طور کلی، با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، انتظار می‌رود که در روزهای آینده دمای هوا در اکثر نقاط کشور کاهش یابد و در برخی مناطق شمالی کشور نیز بارش باران و رعد و برق رخ دهد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *