گزارش هواشناسی ۱۱ اردیبهشت


با تداوم فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور، استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، و جنوب آذربایجان غربی شاهد بارش‌های مستمر خواهند بود. این سامانه که از روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد منطقه شده، تأثیرات خود را به‌صورت بارش باران و رگبار در این استان‌ها نشان داده است.

تشدید بارش‌ها در نیمه جنوبی و پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی

طبق گزارش‌های هواشناسی، روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت، شاهد تشدید بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور خواهیم بود. همچنین در شمال غرب و غرب کشور رگبارهای پراکنده پیش‌بینی شده است. این الگوی بارشی تا روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت، گستره‌ای وسیع از مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت.

وضعیت جوی در شرق کشور و مخاطرات طبیعی

در دو روز آینده، مناطق شرقی کشور، به‌ویژه زابل، شاهد وزش باد شدید و گردوخاک خواهند بود. این شرایط می‌تواند بر زندگی روزمره و فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی منطقه تأثیرگذار باشد و نیازمند توجه و اقدامات پیشگیرانه از سوی مسئولین و شهروندان است.

پیش‌بینی وضعیت هوا برای تهران

برای پایتخت، وضعیت جوی در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، با آسمانی صاف تا قسمتی ابری و وزش باد خواهد بود. دمای هوا در این روز بین ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود. روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت، آسمان تهران قسمتی ابری تا ابری پیش‌بینی شده و گاهی شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که دمای هوا کمی کاهش یافته و بین ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

جمع‌بندی: آمادگی برای شرایط جوی متغیر

با توجه به تغییرات جوی پیش‌رو، شهروندان باید تدابیر لازم را برای مقابله با شرایط مختلف آب و هوایی اتخاذ کنند. دستگاه‌های مسئول نیز باید آمادگی‌های لازم را برای کاهش خسارات احتمالی به حداقل برسانند و اطلاع‌رسانی به‌موقع را به شهروندان داشته باشند تا بتوانند از خود و دارایی‌هایشان محافظت کنند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *