سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در آخرین گزارش خود، آمار شکایات کاربران از اپراتورهای تلفن همراه، ثابت، اینترنت ثابت و همراه را در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این گزارش که در فصلنامه این سازمان منتشر شده است، تعداد شکایات ثبت شده در هر فصل از سالهای مذکور به تفکیک نوع خدمات ارائه شده، ارائه شده است.
بر اساس این گزارش، در بخش تلفن همراه:
- در تابستان ۱۳۹۹، تعداد ۹۸۱۵ شکایت ثبت شده بود که این تعداد در پاییز ۱۴۰۲ به ۱۰۳۶۵ مورد افزایش یافت.
- با وجود این افزایش جزئی، روند کلی در این بخش کاهشی بوده و در بیشتر فصول سالهای مورد بررسی، شاهد کاهش تعداد شکایات بودهایم.
در بخش تلفن ثابت:
- در پاییز ۱۳۹۹، تعداد شکایات ثبت شده ۱۰۹۶۳ مورد بود که در تابستان ۱۴۰۲ به ۲۰۷۹۷ مورد افزایش یافت.
در بخش پهن باند ثابت:
- در تابستان ۱۳۹۹، تعداد شکایات ثبت شده ۲۱۱۳۶ مورد بود که در پاییز ۱۴۰۲ به ۱۳۰۸۸ مورد کاهش یافت.
- این نشاندهنده روند کاهشی در ثبت شکایات در این بخش است.
در بخش پهن باند سیار:
- در پاییز ۱۳۹۹، تعداد شکایات ثبت شده ۳۸۶۲ مورد بود که در پاییز ۱۴۰۲ به ۲۴۷۹ مورد کاهش یافت.
جدول مقایسه آماری شکایات ثبت شده:
سال/فصل | تعداد شکایات ثبت شده تلفن همراه | تعداد شکایات ثبت شده تلفن ثابت | تعداد شکایات ثبت شده مشترکین پهن باند ثابت | تعداد شکایات ثبت شده مشترکین پهن باند سیار |
---|---|---|---|---|
۱۳۹۹/تابستان | ۹۸۱۵ | ۱۰۹۶۳ | ۲۱۱۳۶ | ۳۸۶۲ |
۱۳۹۹/پاییز | ۸۷۴۶ | ۱۳۳۰۲ | ۲۳۵۱۹ | ۳۷۵۳ |
۱۳۹۹/زمستان | ۹۱۳۶ | ۱۵۲۷۹ | ۲۰۱۰۴ | ۳۴۷۰۱ |
۱۴۰۰/بهار | ۷۹۳۳ | ۱۴۰۴۴ | ۱۵۳۹۳ | ۳۳۶۳۲ |
۱۴۰۰/تابستان | ۷۲۸۹ | ۱۴۴۲۰ | ۱۶۴۱۷ | ۲۷۷۰ |
۱۴۰۰/پاییز | ۸۹۰۴ | ۱۶۸۶۷ | ۱۳۱۸۳ | ۳۶۱۸ |
۱۴۰۰/زمستان | ۹۴۰۷ | ۲۰۵۷۷ | ۱۲۴۱۳ | ۱۹۱۲ |
۱۴۰۱/بهار | ۸۹۵۱ | ۱۸۸۱۹ | ۱۲۶۶۷ | ۲۵۲۳ |
۱۴۰۱/تابستان | ۱۰۶۶۶ | ۱۹۴۷۶ | ۱۵۱۳۷ | ۲۳۹۰ |
۱۴۰۱/پاییز | ۱۰۷۸۲ | ۲۲۴۴۵ | ۱۰۵۳۶ | ۱۷۱۹ |
۱۴۰۲/زمستان | ۱۰۴۶۷ | ۲۴۹۷۵ | ۱۲۴۱۳ | ۱۹۱۲ |
۱۴۰۲/بهار | ۹۰۶۰ | ۲۳۷۶۶ | ۱۲۵۸۰ | ۲۱۷۵ |
۱۴۰۲/تابستان | ۹۵۳۲ | ۲۰۱۳۱ | ۱۳۱۱۱ | ۲۳۹۰ |
۱۴۰۲/پاییز | ۱۰۳۶۵ | ۲۰۷۹۷ | ۱۳۰۸۸ | ۲۴۷۹ |
همانطور که در جدول مشاهده میشود، در بخش تلفن ثابت شاهد بیشترین افزایش تعداد شکایات در بازه زمانی مورد بررسی بودهایم.
رگولاتوری در این گزارش به جزئیات بیشتری از دلایل این افزایشها و همچنین اقدامات انجام شده برای رسیدگی به شکایات و ارتقای کیفیت خدمات اپراتورها اشاره نکرده است.
امیدواریم با انتشار گزارشهای تفصیلیتر از سوی این سازمان، شاهد شفافیت بیشتر در عملکرد اپراتورها و همچنین تلاش برای احقاق حقوق کاربران باشیم.
به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران