بایدن: اسرائیل نمی‌تواند ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را بکشد


در تازه‌ترین اظهارات رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، موضع گیری‌های متناقض و تأکید بر حمایت قاطع از اسرائیل در کنار ابراز نگرانی از تلفات انسانی در نوار غزه، محور اصلی سخنان وی را تشکیل داد. بایدن در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «اسرائیل نمی‌تواند ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را بکشد» و خواهان برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای است.

حمایت واشنگتن از اسرائیل در عین خواست برای پایان خشونت

رئیس جمهور آمریکا، ضمن اعلام حمایت بی‌چون و چرای خود از اسرائیل، بر نیاز به توجه به بی‌گناهانی که در این میان جان خود را از دست می‌دهند، تاکید کرد. این در حالی است که اظهارات او نشان می‌دهد واشنگتن خواهان کاهش تنش‌ها و جلوگیری از تلفات انسانی بیشتر در منطقه است.

موضع بایدن در قبال خشونت‌های جاری در غزه

بایدن معتقد است که حملات اسرائیل به غزه و تعقیب مبارزان حماس نباید به قیمت جان فلسطینی‌های بی‌گناه تمام شود. او همچنین به نتانیاهو هشدار داد که ادامه این رویکرد ممکن است به ایزوله شدن بیشتر اسرائیل منجر شود.

خواسته بایدن برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا

رئیس جمهور آمریکا، ضمن ابراز خواسته برای برقراری یک آتش‌بس موقت ۶ هفته‌ای، از امکان دستیابی به آتش‌بس و آغاز تبادل گسترده اسرا خبر داد. او معتقد است که این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز مذاکره و کاهش تنش‌ها در منطقه شود.

شروط حماس برای برقراری آتش‌بس

جو بایدن با اشاره به شروط اعلام شده توسط حماس برای برقراری آتش‌بس، تأکید کرد که جنبش حماس خواهان یک آتش‌بس جامع است، زیرا معتقد است در این صورت شانس بیشتری برای بقا خواهد داشت.

در پایان، اظهارات رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن در جستجوی یک راه حل میانه برای حل بحران جاری در غزه است. بایدن از یک طرف بر حمایت خود از اسرائیل تاکید و از طرف دیگر خواستار کاهش خشونت‌ها و توجه به تلفات انسانی شده است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *