بحران چک‌های برگشتی داروخانه‌ها و کمبود دارویی؛ زنگ خطر برای نظام سلامت

هادی احمدی، عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران، در هشدار جدی نسبت به وضعیت بحرانی داروخانه‌ها، از افزایش چشمگیر چک‌های برگشتی و کمبود بیش از 300 قلم دارو خبر داده است.

به گفته احمدی، میزان چک‌های برگشتی داروخانه‌ها در چهار ماهه نخست سال به رقم بی‌سابقه سه همت رسیده است. این امر نشان‌دهنده مشکلات جدی در چرخه تامین دارو و پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، به ویژه سازمان تامین اجتماعی است.

این عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان، با انتقاد از آمارهای ارائه شده توسط سازمان غذا و دارو مبنی بر کمبود کمتر از 100 قلم دارو، تاکید کرد که این آمار با واقعیت موجود همخوانی ندارد و زیربنای آماری این سازمان در حوزه دارو با مشکل مواجه است.

احمدی همچنین به برگشت خوردن چک‌های سه شرکت بزرگ دارویی در بخش دولتی اشاره کرد و این موضوع را نشانه‌ای از وخامت اوضاع دانست. وی با تاکید بر نیاز فوری به اقدامات اساسی برای رفع مشکلات موجود، خواستار تغییر در مدیریت سازمان غذا و دارو شد.

در مجموع، اظهارات عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران نشان می‌دهد که نظام دارویی کشور با چالش‌های جدی روبرو است. کمبود دارو، افزایش چک‌های برگشتی داروخانه‌ها و مشکلات در پرداخت مطالبات، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای بیماران به دنبال داشته باشد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *