بیش از 30 هزار تن کود یارانه‌ای در خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش ایسنا، از ابتدای سال جاری تا 25 خردادماه، 30 هزار و 588 تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان خراسان رضوی توزیع شده است.

حسین عطائی سلامی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی، با اعلام این خبر گفت: از این مقدار کود، 27 هزار و 760 تن ازته، 1634 تن پتاسه و 1194 تن فسفاته بوده است.

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت در استان، از انعقاد قرارداد با کارگزاران امین و مورد اعتماد برای توزیع کود در سراسر استان خبر داد و افزود: این کودها بر اساس حواله الکترونیکی به کشاورزان ارائه می‌شود.

عطائی سلامی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 72 هزار و 695 حواله الکترونیکی صادر شده است، اظهار کرد: تمام تلاش این شرکت بر این است که کود مورد نیاز کشاورزان به موقع تامین و در اختیارشان قرار گیرد.

وی همچنین از راه‌اندازی وب سرویس شاهکار از 16 خردادماه سال جاری در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این سرویس در راستای اجرای قوانین پول‌شویی، بررسی آنلاین عملکرد کارگزاران، پیشگیری از وقفه در خدمت‌رسانی به کشاورزان، پایش و کنترل صحت توزیع توسط کارگزاران راه‌اندازی شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با تاکید بر لزوم صحت‌سنجی و شناسایی مالکیت شماره همراه کشاورز بر اساس کد ملی، گفت: مجوز صدور حواله الکترونیک سهمیه کودی کشاورزان صرفا پس از انجام این فرآیند صادر خواهد شد.

عطائی سلامی در پایان با اشاره به وجود سیستم نظارت و پایش مواد کودی بر توزیع کود یارانه‌ای، اظهار کرد: نظارت دقیق بر روی تمامی محموله‌ها از درب کارخانه یا کشتی تا زمان تحویل به کشاورزان انجام می‌شود و این اطلاعات در سامانه‌های مربوطه قابل مشاهده است.

توزیع به موقع و منظم کودهای یارانه‌ای، نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور دارد. اقدامات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی در این زمینه قابل تقدیر است.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *