تهران در معرض ۱۴ تهدید جدی؛ زلزله بزرگترین خطر

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در نشست خبری اخیر خود به ۱۴ مخاطره اصلی که شهر تهران را تهدید می‌کند، اشاره کرد. این مخاطرات شامل زلزله، سیل، آلودگی هوا، توفان و گرد و غبار، خشکسالی، قطع آب، زمین لغزش و فرونشست زمین، حریق، حوادث ترافیکی، حوادث مواد خطرناک، بیماری‌های فراگیر، تهدیدات سایبری و تجمعات انبوه و اختلال یا قطع برق می‌شود.

وی با تاکید بر خطرناک بودن مناطق جنوبی تهران به دلیل وجود بافت فرسوده و نزدیکی به گسل‌ها، بر لزوم آمادگی برای مقابله با زلزله‌های احتمالی تاکید کرد. نصیری خاطرنشان کرد که حتی زلزله‌های با شدت کم نیز می‌توانند در این مناطق خسارات زیادی به بار آورند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین به اهمیت پیشگیری از وقوع حوادث و کاهش اثرات آن‌ها اشاره کرد و گفت که باید تلاش کنیم تا در صورت وقوع زلزله، کمترین خسارات ممکن را متحمل شویم. وی افزود که این کار نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، سرمایه‌گذاری مناسب و همکاری همه دستگاه‌های مسئول است.

نصیری در پایان سخنان خود، بر لزوم حرکت سریع و شتابان در جهت کاهش مخاطرات شهری تاکید کرد و گفت که با وجود چالش‌های موجود، می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه دستگاه‌های مسئول، گام‌های بزرگی در این زمینه برداشت.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *