جهش مدرسه‌سازی با مشارکت خیرین؛ ۳۰۰ درصد افزایش کمک‌ها و ساخت ۱۹۲ هنرستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از رشد ۳۰۰ درصدی کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز و ساخت ۱۹۲ هنرستان با ۱۳۳۵ کلاس و کارگاه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی در نشست خبری با اشاره به فاصله زیاد با انتظارات سند تحول، گفت: برای اجرای کامل این سند، سازمان نوسازی به سالانه ۱۶۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه، مشوق‌های مالیاتی برای کمک به مدرسه‌سازی در نظر گرفته شده است، افزود: شرکت‌ها با کمک به سازمان نوسازی، مالیات خود را پرداخت می‌کنند و می‌توانند در سال بعد، مازاد مبلغ اهدایی را از مالیات خود کسر کنند.

خان محمدی با تاکید بر مردمی‌سازی و مشارکت مردم در حل مشکلات، به حضور گسترده خیرین در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، ۴۰۰ شعبه فعال در سطح استان‌ها برای جذب کمک‌های مردمی وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی کمک‌های خیرین، اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید برای آنها محیط آموزشی مناسب فراهم کنیم.

وی با بیان ضرورت اجرای سند تحول، افزود: تکالیف این سند نیازمند اعتبارات زیادی است و ساخت فضاهای آموزشی جدید از جمله این موارد است. در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز به دنبال جذب اعتبارات بیشتر از سوی خیرین هستیم.

خان محمدی با اشاره به اینکه از مجموع ۳ هزار پروژه افتتاح شده در سال گذشته، ۳۴۴ پروژه به صورت کامل مردمی و هزار و ۴۰۰ پروژه به صورت مشارکتی اجرا شده‌اند، گفت: ۶۵ درصد از این پروژه‌ها در مناطق روستایی بوده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس از ساخت ۱۹۲ هنرستان با ۱۳۳۵ کلاس و کارگاه در سال گذشته خبر داد.

وی همچنین از افزایش تعداد خیرین مدرسه‌ساز به حدود ۲۳ هزار نفر و اضافه شدن بیش از هزار خیر جدید در سال گذشته خبر داد.

خان محمدی با اشاره به طرح “بساز مدرسه” گفت: در این طرح از کمک‌های اندک و خرد مردم نیز استفاده می‌شود. تلاش می‌کنیم تا در راستای شعار سال، جهش تولید و جهش مدرسه‌سازی را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *