حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

اخبار منتشر شده از منابع سوری حاکی از آن است که پایگاه نظامی آمریکا در استان دیرالزور سوریه، مورد حمله راکتی قرار گرفته است. این پایگاه که در روستای الخضراء واقع شده، نزدیک به میدان نفتی العمر است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حملات اخیر

مقام‌های نظامی آمریکا اعلام کردند که در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن، سه نظامی کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی زخمی شدند. سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) نیز تأیید کرد که این حمله منجر به کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر شده است.

مفقود شدن تفنگداران دریایی آمریکا در آب‌های سومالی

همچنین فرماندهی مرکزی آمریکا از مفقود شدن دو تفنگدار دریایی در جریان عملیات در سواحل سومالی خبر داد. این دو ملوان به عنوان کشته شده طبقه‌بندی شده‌اند، اما جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

ارزیابی پزشکی پرسنل آمریکایی برای آسیب‌های مغزی احتمالی

در پی این حملات، یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ۳۴ پرسنل آمریکایی برای ارزیابی آسیب‌های مغزی احتمالی پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن تحت بررسی پزشکی قرار گرفته‌اند.

نگرانی‌ها از افزایش تنش‌ها و حملات در منطقه

این حملات نشان‌دهنده افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه است که می‌تواند منجر به پیامدهای بیشتر و جدی‌تری شود. این وضعیت بی‌ثباتی منطقه‌ای را تشدید کرده و نگرانی‌های امنیتی را در سطح بین‌المللی افزایش می‌دهد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *